منتظران مهدی موعود(عج)

شرایط انتظار و کیفیت ظهور آقا امام زمان (عج)

منتظران مهدی موعود(عج)

شرایط انتظار و کیفیت ظهور آقا امام زمان (عج)

وبلاگی مذهبی و اعتقادی با محوریت دین شیعه و مبحث ظهور امام عصر

بایگانی
۱۵
دی ۹۵

افراط و تفریط از فتنه‌های عصر غیبت است

 

در عصر ظهور باید تابع و مطیع امام خود باشیم، در عصر غیبت نیز باید چنین باشیم. افراط و تفریط و مقدم و موخر شدن بر امام(عج)، یکی از فتنه‌های دوران غیبت است که می‌تواند باعث مرگ جاهلی انسان شود.

، حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، کار‌شناس مباحث مهدوی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کانال تلگرامی آینده نگاری ایران می‌نویسد:

 

منتظران راستین امام زمان(عج)، باید نسبت به ظهور امام خود، رویکرد درستی اتخاذ نموده و با درایت و شهامت و بصیرت برخورد کنند. بر این اساس ضمن باور عمیق به ظهور امام مهدی (عج) در هر لحظه ممکن، باید از توقیت و تطبیق و تعجیل و تعیین زمان ظهور بپرهیزند. باید با هندسه معرفتی انتظار و ظهور آشنایی کامل داشته باشند و این اعتقاد را زمینه رشد و آینده نگری و پویایی خود و جامعه قرار دهند؛ نه اینکه آن را وسیله سرگرمی و پیشگویی و امیدهای کاذب و سپس یاس و تردید و... قرار دهند!!

این اساسنامه رسمی «آیین انتظار و ظهور» است که باید در دوران انتظار، بینش و باور درست و دقیقی داشت و منش و گرایش‌های خود را با محبت و عشق و تولای امام زمان(عج) و امید به ظهور او تنظیم کرد و کنش و رفتار فعالانه و موثر داشت.

امام زمان(عج) ذخیره الهی برای ما و نجات بشریت و بقیه الله برای اصلاح کامل دنیای فاسد و ظالمانه است؛ به همین جهت باید با عمل و قول و عزم خود نشان دهیم که واقعا آماده بهره‌مندی از فیوضات او در عصر ظهور هستیم. بنابراین، با صبر و بردباری و مقاومت و دعا و التجاء به محضر باریتعالی ظهور او را از خداوند متعال بخواهیم. این رویکرد به روشنی در یکی از دعاهای زمان غیبت حضرت مهدی (عج) آمده است؛ آنجا که می‌فرماید:  «خدایا مرا بر غیبت آن حضرت(عج) صبور گردان، تا آنچه را به تأخیر انداخته‌ای خواهان تعجیل نباشم و آنچه را زود قرار دادی خواستار تأخیرش نباشم و آنچه را پوشیده داشتی فاش نسازم و آنچه را مکتوم نموده‌ای کاوش نکنم و در تدبیرت با تو منازعه و کشمکش نکنم و چون و چرا نکنم و نگویم که چرا دنیا پر از ظلم و جور شده، چرا امام(ع) ظهور نمی‌کند؟ همه کار‌ها را به خودت واگذارم». (بحارالانوار، ج۳، ص۱۸۷).

ما‌‌ همان طور که در عصر ظهور باید تابع و مطیع امام خود باشیم، در عصر غیبت نیز باید چنین باشیم. افراط و تفریط و مقدم و موخر شدن بر امام، یکی از فتنه‌های دوران غیبت است که می‌تواند باعث مرگ جاهلی انسان شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۵
محسن خالقی نژاد

نظرات  (۱)

انسان باس متعادل باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی