منتظران مهدی موعود(عج)

شرایط انتظار و کیفیت ظهور آقا امام زمان (عج)

منتظران مهدی موعود(عج)

شرایط انتظار و کیفیت ظهور آقا امام زمان (عج)

وبلاگی مذهبی و اعتقادی با محوریت دین شیعه و مبحث ظهور امام عصر

بایگانی
۰۵
اسفند ۹۵

«َلتَرکَبَنّ طَبَقاََ عَن طبق»

 هر سنّتی که قبل از شما بوده در این امّت نیز جاری است.انشقاق19

امام صادق(ع) فرمودند: قیام کننده ما را غیبتی است که مدّت آن طولانی خواهد شد، پرسیدند: یابن رسول الله برای چه غیبت می کند؟

فرمود: خداوند عزوجل اراده نموده که علائم تمام انبیاء را در مدّت غیبشان، درباره او نیز عملی گرداند. قیام کننده ناچار از آن است که برابر مدّت غیبت تمام پیامبران، غیبت کند.(بحارالانوار ج 13 ص 368 )

«فَلا اُقسِمُ بِالخُنَس اَلجَوارِ الکُنَس»

سوگند به اختران گردان که از دیده ها پنهان می شوند و دوباره طلوع می کنند.تکویر15،16

امام باقر(ع) فرمودند: او امامی است که در زمان خودش از چشم ها پنهان می شود و از سال 260 ه ق دیگر مردم هیچ اطلاعی از او نخواهند داشت سپس همچون ستاره ای نورانی ظاهر می شود و شب تاریک را با نورش روشن می گرداند. پس هر کس که زمان او را درک کند، چشمش روشن می شود.( غیبت طوسی ص 101، غیبت نعمانی ص 75 )

امام صادق(ع) فرمودند: حضرتقیام کننده (عج) دارای دو غیبت است یکی از آن دو طولانی و دیگری کوتاه است. در غیبت نخستین خواص از شیعه از جایگاه او با خبرند و در غیبت دیگر هیچ کس از محل او با خبر نیست جز خدمتکاران یا دوستان خاص او که بر دین او هستند.( غیبت نعمانی ص 249 )

«هُوَ الّذی اَرسَلَ رَسولُهُ بِالهُدی َو دینِِِِِ الحَق، لِیُظهِرَهُ عَلی الدّینِ کُلّه َو لَوَکَرهَ المُشِرِکون»

خداوند جز به تمام و کامل شدن نور خود اجازه نمی دهد اگر چه کافران بدشان آید. توبه 33

امام صادق(ع) فرمودند: هنگامی که فرعون فهمید حکومتش به وسیله کودکی از بنی اسرائیل نابود خواهد شد به مأمورانش دستور داد که شکم زنان باردار را پاره کند و فرزندانشان را بکشند، او برای این که نوزاد موسی(ع) را بکشد، بیست هزار نوزاد را کشت. بنی امیّه و بنی عبّاس هم هنگامی که فهمیدند حکومتشان و حکومت تمام ستمگران به دست قیام کننده ما از بین می رود، دشمنیشان را شروع کردند و شمشیرشان را در کشتن اهل بیت پیامبر(ص) و از بین بردن نسل او به کار گرفتند تا قیام کننده ما را نیز بکشند ولی خداوند نمی گذارد که یکی از آن ظالمان به هدفش برسد.( منتخب الاثر ص 205)

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۵
محسن خالقی نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی